”Vi letar ersättning du kan ha rätt till i alla våra försäkringar”
När vi säger att Bliwa försäkrar människor, inte prylar, så menar vi det. När livet går neråt är det viktigare än någonsin att få ett bra bemötande och rätt hjälp. Här berättar Jonnie Martinsson, skadechef på Bliwa, mer om hur hans team arbetar för att du ska få snabb hjälp och ersättning du har rätt till.
Varje dag kommer våra erfarna skadereglerare i kontakt med människor som behöver hjälp, ofta vid en tuff period i livet. Det kan handla om att ha fått en diagnos eller att ha blivit sjuk, att en nära anhörig gått bort eller att du förlorat jobbet.
- Oavsett ärende kan alla våra kunder som vänder sig till oss räkna med att bli bemötta på ett bra sätt. Det är viktigt att få snabb hjälp, men också att personen de pratar med har kompetens att lösa ärendet eller effektivt tar det vidare till en kollega så att kunden kan få hjälp, säger Jonnie.
Våra kundnöjdhetsundersökningar säger samma sak, resultatet i förra årets undersökning visar att över 90 procent av kunderna är nöjda med bemötandet, och att personenen de pratade med hos oss hade en hög kunskapsnivå. Vi arbetar också mycket med att göra hanteringen av ärenden smidigare på olika sätt, exempelvis med ökad digitalisering.